Simson schwalbe kr 511: frissen vásárolt Scwalbe kidobálja a kettest és indulni is nehezen akar (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2266 fő
  • Képek - 705 db
  • Videók - 26 db
  • Blogbejegyzések - 22 db
  • Fórumtémák - 108 db
  • Linkek - 216 db

Üdvözlettel,

Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2266 fő
  • Képek - 705 db
  • Videók - 26 db
  • Blogbejegyzések - 22 db
  • Fórumtémák - 108 db
  • Linkek - 216 db

Üdvözlettel,

Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2266 fő
  • Képek - 705 db
  • Videók - 26 db
  • Blogbejegyzések - 22 db
  • Fórumtémák - 108 db
  • Linkek - 216 db

Üdvözlettel,

Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2266 fő
  • Képek - 705 db
  • Videók - 26 db
  • Blogbejegyzések - 22 db
  • Fórumtémák - 108 db
  • Linkek - 216 db

Üdvözlettel,

Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

frissen vásárolt Scwalbe kidobálja a kettest és indulni is nehezen akar

Ezt a témát Szabó Gábor indította 10 éve

Sziasztok, vettem egy állítólagosan csavarra szétszedett, nagygenerál utáni turbós 1978-as Schwalbet, az eladó mondta, hogy a blokkon belül csomó mindent cseréltek, többek közt a sebváltó fogaskerekeit is. Kiugrál a kettes, ezt tudtam, hogy néha csinálja, de ő mondta, hogy csak össze kell kopni a fogaknak. Azóta már páran jókat szórakoztak ezen, és azt mondták, hogy a váltó lesz elállítva, vagy rosszak a friss fogaskerekek vagy egyáltlán nem voltak cserélve... Felhívtam a Tábori szervízt, de ők horror-árakat mondtak a javításra.

Most, hogy a motorral többet mentem, mint a 300 méter próba út a kettes kidobálása iszonyat idegesítő, mert mire eljutok 3-ig kábé 15-ször esik ki a sebesség neutrálba, ami a felpörgés miatt a bejáratós motornak sem hiszem, hogy jót tenne. A másik bosszantó dolog, hogy a motor hidegen szinte egyáltalán nem indul be, betolásra is nehezen. Ha a szivatót rárakom, végképp nem startol, ha menet közben ráhúzom, a motor azonnal lefullad. Ha meleg a motor nagyon szépen jár, az alapjárat még túl magas is, viszont hidegen fulladozik. Remélhetőleg csak elállítgatott karbi, de a Ti véleményetekre is kíváncsi lennék.

Az a baj, hogy ezekkel (főleg a váltógonddal) visszamehetnék a régi gazdájához, de a srác sem ért túlzottan hozzá, valami rokonnal csinálták a nagygenerált meg nekem sem ártana tudnom, hova nyúljak a jövőben, ha rakoncátlankodik, mert amúgy gyönyörű gép és nagyon szeretném használni napi szinten...

Köszönöm,

Gábor

Hozzászólások eddig: 22

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

Neményi János üzente 10 éve

A gyújtáskapcsoló bizony nem egy életbiztosítás. A legegyszerűbb megoldás szerintem, mivel én a különféle lopás elleni megoldásokhoz nem értek, csak ahhoz hogy mitől megy a motor. Balázs jól írta, a gyújtáskapcsoló 2-es lábára menő vezetéket fixen testre kötöd az életben nem tudják elindítani a motort.
Én ezt úgy oldanám meg, hogy az üzemanyagtartály fölötti térben lenne a ,,kapcsoló". Egy vezetéket a vázhoz kötnék, mondjuk a hátsó burkolatot a vázhoz rögzítő legfelső csavar alá. Majd húznék a közvetlenül a kondenzátorról, vagy az azt és a gyújtáskapcsolót összekötő vezetékről egy szálat az ülés alá. Az itt találkozó két vezetéket egy csúszósaru párral összekötve lehetetlen lenne a szikra képződés, a kapcsolatot oldva pedig menne a gép. Természetesen a gyújtáskapcsolóval továbbra is le lehetne állítani ahogy eddig is. Még arra kellene figyelni, hogy a motor felől jövő vezeték ne tudjon hozzáérni semmihez motorozás közben. Talán elég lenne egy rongyba belecsavarni, vagy feltenni egy sima kétállású kapcsolót az üléslemezre oda, ahol nem ülsz rá.:)

Válasz

Poós Balázs üzente 10 éve

Szia Gábor!

Ha a kapcsolóval amikor "nem akarsz vele menni", tudsz zárást beállítani, akkor a jobb oldali dekni felől feljövő egyik vezetéket, fehér a főszíne valamilyen csíkkal, de nem vágom fejből. kell a testtel összekötni. A gyujtáskapcsoló is ezt csinálja. De szerintem egy ilyen gépet nem lábOn visznek el, hanem felcsapják egy paltóra...
A kulcsos, megoldás helyett, mivel nem igen tudod nem bontható részre tenni, ha valaki a gyustáskapcsolót el tudja fordítani (kell hozzá egy csavarhúzó, az alufedőt, stb is le tudaj csavarozni... Én inkább egy REED csöves megoldást választanék (Conrad-ban tuti lehet kapni). A Reed cső két kivezetését, ugyanúgy kellene bekötni, mint a kapcsolót, és elrejteni valahol a fémburkolat alatt. Ha odateszel egy mágnest, a Reed cső bekapcsol, ha elveszed kikapcsol. Ergó, ha a mágnes ott van nem tudnak vele elindulni :) A mágnes lehet egy pici neodimium mégnes 5mm-es is, alkoholos filccel, vagy más megoldással a moci színére festve :) Nem fogják megtalálni.
A platós megoldás ellen ez sem véd, de az utcán nem fognak tudni vele elrobogni az tuti :)

Válasz

Szabó Gábor üzente 10 éve

János, köszönöm, remélhetőleg megúszom a dolgot saját munkaidőben... Fizetni ezért már bűn lenne :(

Más... Valaki próbált kulcsos gyújtás megszakítót eíteni a gépébe? Mármint a gyújtáskapcsoló kulcs vicces, de nem túl lopásbiztos, ahogy a kormányzár sem az. Beszereztem egy kulcsos kapcsolót, azt gondoltam, rákötöm az aksi egyik vezetékét, csak rá kellett jöjjek, hogy úgy max szegény tolvajnak nem lesz parkolófénye és dudája, ami sajnos nem elég. Csinált valaki ilyet? Elméletileg a Schwalbekon van egy engine-kill gomb (legalábbis valakiénb láttam), azt nem lehetne átkötni erre a kapcsolóra, vagy a gyújtást magát átvezetni rajta? Elnézést, ha nagyon naiv a kérdésem, tudom, hogy a Schwalbe deklijei mögé bejutni nem kunszt, de egyel biztonságosabbnak érezném a gép Pesten parkolóban hagyását egy plusz védelmi körrel felszerelve.

Válasz

Neményi János üzente 10 éve

Szia Gábor!
Igen, másra gondoltam. Látom a kettő blokkfél közé(középre) tett az eladó tömítőpasztát(benzinálló fajta), ami jó. De a kuplungfedél alatt már nem látok. Az ott lévő olajcsepp is ennek köszönhető azt hiszem. Ha van rá elszántságod ezt magad is letömítheted. Nem vagyok benne biztos, de talán nem kell hozzá kiszerelni a blokkot.
Az olaj leeresztőcsavar alatt nem látom jól, van tömítőgyűrű(alumínium)? Ha van is, de már régi az lehet az oka.
A karburátor alatti teknőben van egy elvezető csatorna jobb oldalon. Ezért áll a keverék a bal oldalon. A blokk aljára vezeti a kifolyó keveréket.
Ha csöpög a porlasztóból az üzemanyag, akkor ott is a tömítés, vagy magas a szint lehet az ok. A porlasztót könnyű szerelni, csak arra vigyázz, hogy a rögzítő anyákat nem szabad nagyon meghúzni, csak érzéssel, mert könnyen elgörbül az öntvény. Javaslom a hengerről csavarozd le a szívócsővel együtt, az erősebb.
Ha leveszed az úszóházat a benzinszintnek a kiálló ,,lap" teteje fölött kell lennie kb 1-2 mm-el. Ha több az úszó nyelvén hajlítsál felfelé amíg jó nem lesz. Nem tudom csináltál-e már ilyet, de nem egy nehéz dolog. Rádugod a benzincsövet, megvárod amíg feltöltődik és utána ellenőrzöd. Ha jó lehet visszaszerelni a helyére.

Majdnem elfelejtettem, az olajfolyás oka lehet még, hogy túl sok az olaj a blokkban. A szintellenőrző csavar jobb oldalon van, a lánckerék mögött. Akkor jó a szint, ha kb 30 fokos szögben megdöntöd a motort a jobb oldalára, és csak ekkor jelenik meg az olaj a kivett csavarfuratban. A kezelési könyv ezt jól leírja, az oldalon fent is van a képeknél.

Válasz

Szabó Gábor üzente 10 éve

Szia János, azt hiszem félreérthetően írtam, a motor nem menet közben okádja az olajat (bár úgy is, tiszta olaj az első sárhányó alja), hanem leálláskor egy-két órán belül kis tócsákban áll alatta az olaj. Feltöltök pár képet, kabé 7-8 különböző helyen gyöngyözik az olaj, a motor alját két napja töröltem szárazra, hogy látszódjon, hol folyik. Azóta nem is mentem vele. A karburátor alatt is áll kis tócsában, onnan nincs hova folynia, a leengedő csavaron is áll csöppben, azon kicsit húztam, de az nem segített. A motor többé-kevésbé egyenesen áll a standeren, nem dől egyik vagy másik irányba. A másik képen látszik a sok kifolyt olaj, a karton megtévesztő lehet, mert az olajfoltok összeolvadnak, de muszáj volt alá tennem, mert a lakók a lépcsőházban eddig nem szóltak, de most új helyzet van ezzel a sok trutyival.

A motorblokkot tutira cserélte, meg is sértődött, hogy bejelölgettem mielött visszaadtam javításra. Most írtunk egy új adásvételit, vagyis egy kiegészítőt az új motorszámmal.

103080_f1f3bc076139_s

SZG_0541.jpg

103081_b5118f2844d4_s

SZG_0561.jpg

103082_e6aff0df53f5_s

SZG_0573.jpg

Válasz

Neményi János üzente 10 éve

Ha kicserélte a blokkot akkor az első adás-vételiben szereplő motorszámmal összevetve a jelenlegit látható lesz a különbség. A bal oldali(vagy jobb) blokkfél elején látható, ha a lábvédő felől benézel.
Jöhet az olaj a dús-olajos keveréktől, és a kuplung házból. Ez utóbbit könnyű ellenőrizni. Ha fogy a kuplung-váltóból az olaj akkor a szimmering rossz.
A csörgés lehet kopott hengertől, csapágyaktól vagy főtengelytől. Ha eddig nem csörgött lehetséges hogy tényleg ki lett cserélve a blokk. Mégsem vált előnyére...
Kitartást a továbbiakhoz!

Válasz

Szabó Gábor üzente 10 éve

Hát a kettes probléma megoldódott. Gondolom emberünk beállíthatott valamit a gyújtáson is, most szinte pöccre indul, bár az alapjáratot kábé kétezerre tekerte. Viszont most meg köpi magából az olajat, gondolom helytelen összerakás meg jobban csörög az egész, saját bevallás szerint új blokkot kapott (új számmal).

Bár megbízhatóan tett meg az utolsó 24 órában 50-60 kilométert mégis sírni lenne kedvem. Tényleg az lesz a vége, hogy visszakérem az árát. Az lesz meg egy jó harc :(

Válasz

Neményi János üzente 10 éve

Ennyi bosszúság után jól jön egy kis optimizmus:).

Amit leírtál engem megerősített abban, hogy a porlasztón is finomítani kell majd. A fúvókákkal kezdd, hogy megfelelő méretűek-e azután benzinszint ellenőrzés. De ezzel még ráérünk, előbb kerüljön vissza a blokk rendben.
Egy kis trükköt tudnék ajánlani ideiglenes megoldásként a leállásra. Kicsit fordítsd el a benzincsap karját az elzárt állás felé, így kevesebb benzint fog kapni.
Majd számolj be a fejleményekről, addig szorítunk.

Válasz

Szabó Gábor üzente 10 éve

Köszönöm János az optimizmusodat, én is próbálom így látni a dolgot...

Egyébként még annyit, hogy amikor rámhalt a gép a 2-3 kilométeres szakaszok után az segített, ha elzártam a csapot és úgy rugdostam, gondolom megszívhatta magát benzinnel? Az esetleg valami karbi beállítási gebasz lehet szerinrted?

Válasz

Neményi János üzente 10 éve

A puding próbája az evés mint mondják, ha elkészül úgy is meglátod.
A Balázs aktív Schwalbés, a többi problémában is segít ha kell szerintem.
Amúgy sok sikert a blokk javítás utáni motorozáshoz. Más baja csak nem lesz.

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

Xuqufur David írta 2 hete a(z) Szeretnék programozást tanulni fórumtémában:

Helló! Valahol hallottam egy online iskoláról, ahol ...

Dofku Maryna új fórumtémát indított: Szeretnék programozást tanulni

Xuqufur David írta 2 hete a(z) Kreatív tanfolyamot elvégezni fórumtémában:

Szia! Nem vagyok szakértő, de egyszer hallottam egy oktatási ...

Dofku Maryna új fórumtémát indított: Kreatív tanfolyamot elvégezni

Dofku Maryna írta 2 hete a(z) Üzleti témájú tanfolyamokat keresek fórumtémában:

Helló! Talán hallottam egy üzleti iskoláról, itt a linkjük: https://l-a...

wariv39179 wariv39179 írta 2 hete a(z) Az én tapasztalatom fórumtémában:

Szeretnél szerencsét próbálni Magyarország legjobb ...

wariv39179 wariv39179 írta 3 hete a(z) Keresek Schwalbet, 51 es blokkal! fórumtémában:

Ha egy megbízható online kaszinót keresel ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu