Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Simson Schwalbe KR 51-1 közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Simson Schwalbe KR 51-1 vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát Wugrik Dávid indította 11 éve
Sziasztok!
Némi segítséget szeretnék Kérni , a schwalbém beazonosításához (típus), mert, Tartok tőle hogy, egy olyan gépre tettem szert, ami több részből lett összerakva(bár ez ellen szól egy pár érv). leírom pár jellemzőjét, (Nem részletesen. De ha valaki olyat kérdez ami alapján be tudja azonosítani megírom akár méretpontosan is) mivel én is ezekbe vesztettem el a fonalat az azonosításkor.
Remélem valakinek van valami tippje, mert megakadtam ezek miatt a felújításban. És nem szeretnék egy keverék motort csinálni belőle (nem szerencsés veterán talira beállítani egy hibriddel). meg persze az sem túl szerencsés ,hogy alkatrészekkel rohangászok a boltba, mert szerintem kicsit megvittem az ember haját már így is a kérdésekkel amiket rázúdítok .
Megvan a motor eredeti forgalmi engedélye, miszerint 1971. június. 10.-én lett először forgalomba helyezve illetve gyártva. Ez eddig rendben is van. Ebből én arra következtetek, hogy KR51/1 S típusú. Csak hogy, Ezt a típust tudomásom szerint automata kuplunggal szerelték ami nyilván nem csak annyit takar hogy a motortakaró lemez bal oldalt kör alakban ki van vágva a szélesebb blokk miatt. Ja és nincs kuplungkarja de főbb jellemzői ezek. (Meg a vele járó dolgok) . Viszont az én gépemen ez nem így van a színe az stimmel már amennyire az „új” festékréteg alatt megtaláltam. Miszerint olívzöld. Nincs kivágás gyárilag, valamint van kuplungja. Ez arra utal hogy KR51/1 K Viszont azt csak 1974-től gyártották, jellemzően fehérre fényezték, hidraulikus lengéscsillapítókkal,valamint 1,5 cm-rel hosszabb üléssel, amely így 625 mm-esre nőtt. ami az enyémmel stimmel.( Kivéve a fényezést.)
(KR51/2-ön már a motor jobb oldalán van a kipufogó így azt minden részletezés nélkül ránézésből kizárnám.)
Ebből arra következtetek, hogy több motorból csinált valaki egy egészet. Viszont az előző tulajt ismervén, hozzátenném az első tulaj forgalmi szerint. a motor eredeti állapotban van, (még a blokk sem volt széthúzva, ez be is bizonyosodott, mikor szétszedtem felújítás és nem javítás végett) leszámítva a festését valamint a kopó alkatrészeket, tömítéseket. Nem volt a motoron telo, ülés és takarólemez sem cserélve, nem cserélt blokkot és váltót sem. de főleg nem rakott rá kuplungrendszert. viszont ezekkel a tulajdonságokkal felruházott típusról meg nem tudok.
Szívesen fogadok minden a motorral kapcsolatos kérdést és tanácsot. És ha időm engedi válaszolok is rá. Előre is köszönöm a segítséget.
Hozzászólások eddig: 16
Gump Forest üzente 1 éve
Neményi János üzente 4 éve
Szervusz Ferenc!
Akkor ez nem egyedülálló eset. Érdekes volt, hogy csak a belső részeken találtam alapozót.
A festést hasonlóan gondoltam én is, a szürke alkatrészek amúgy már készek is 2k festékkel lettek fújva, alapozónak homokszórás után alapozófesték ment, bézs színben, így jól látható hova mennyi jut. Nem úgy, mint egy szürke alapozó festék esetén amivel egyszer megjártam. Mivel fémtiszta felületre fújtam a rozsda kizárva száraz helyen való tárolás esetén.
Látom kaptak egy külön helyet a képek, köszönöm a segítséged! Így ha valaki hasonlóan jár nem éri meglepetés. Én még nem láttam ilyet, ezek szerint a gyártás elején még jobban adtak a korrózióvédelemre, de ezen kívül a hátsó burkolat rögzítési pontjai is erősítettek gyárilag dupla lemezzel.
Tóth Ferenc üzente 4 éve
Szia János!
Az emlékeim szerint mikor én is felújítottam az 1974 es Schwalblit, nekem is meg jelentek ezek a színek a csiszolásnál, biztos, hogy a jobb korrózió végett fújták rá anno a gyárban.
Én azért nem vittem túlzásba a festést, csak korrózió védős alapozót kapott és utána a kék fényezést.
Neményi János üzente 4 éve
A lámpafej belsejében és az első sárvédőn is. Itt viszont a piros szín nagyon szembetűnő, lehet hogy valami védőfesték a kerék által felvert sár és latyakkal szemben?
A motorburkolat két oldalsó lemezét levéve egy másik érdekes szín jött elő. Ehhez láthatóan leragasztották a még nyers lemezt, hogy ne menjen rá a többi részére, a képen nem nagyon látszik de a könnyen lejövő kék festékréteget eltávolítva megmarad egy egyenes vonal a másik színből. Szerintem ez a világos festék is korrozióvédő funkciót látott el főként, mivel itt könnyen megmarad a nedvesség. Ezek az extra védelmek vajon általánosak lehettek ebben az időben a Schwalbéknél? A másik motoromnak a festékét a motorburkolat két szélén megmaradt szín után kevertettem ki, ez itt azt hiszem nem fog menni. De talán ugyanaz az árnyalat, tehát a sötét kék, és nem a világos.
Neményi János üzente 4 éve
Akartam egy új témát indítani ,,Schwalbe színkavalkád" néven, viszont nem lehet képet feltölteni a témaindító hozzászóláshoz így ide teszem be a képeket.
Adott egy 1971-es Schwalbe(ez egy másik, nem a lentebb emlegetett 1975-ös).
Kicsit másabb, kicsit hiányosabb de mindenképp megmentésre méltó.
A legfelső festékréteg alatt a jól ismert kék szín jelenik meg több helyen is.
Belül viszont szürke, láttam ilyen Schwalbéket is. Még egy vöröses szín is feltűnik a belső részeken. A hátsó burkolat szintén ilyen volt, de az már le lett szórva homokkal.
Neményi János üzente 5 éve
A valódi oka a burkolatok rövidségének, hogy elhagytak egy harmonikát a végéről. Ez Star esetében nem probléma, mert ott közelebb van a blokk a lánckerékhez, a Schwalbenál viszont nem. A negyedik harmonikába kellene betolni a láncvédő bakelit szegélyét, ennek hiányában most a vége körül feszíti széjjel az utángyártott gumit a bakelit. Nem tudom mikor fog elszakadni. Ha legközelebb szét kell szednem majd levágom a szegélyt. Már utángyártott a tok, így nem egy eredeti alkatrészt kell faragnom, aminek örülök.
Neményi János üzente 5 éve
Szia Ferenc!
Köszi a választ! A blokk szerintem a helyén van, ott nem kellett javítani semmit a vázon. De akkor meg is van a hiba oka. Hátul B-s Simson rugóstag van beszerelve. Azok hosszabbak a gyári daraboknál. Azóta viszont előrébb lettek húzva a burkolatok, hogy takarjanak, most elvileg jók. Aztán hogy használat közben elcsúsznak van sem az majd elválik. A rugóstagokra visszatérve, ezekkel került hozzám a Schwalbe, gyári darabok nem voltak kéznél, úgy voltam vele, talán jobb is lesz így. Egyenes talajon nem billeg a motor, bár mindkét kerék leér a földre. Beszerelés előtt átnéztem a csillapító részt, persze csak kívülről, mivel úgy ítéltem meg, hogy jól működik, nincs szükség a teljes szétbontásra. Ha kész a motor indul a kísérlet. Ezen a motoron nem ez lesz az első dolog, amit kipróbálok. Bár azért menet közben sokat szelídült, gyáriasabb lesz a kezdeti elképzelésekhez képest. A napi használat miatt gondoltam szükségesnek az eredetitől való eltérést. Ezek nem nagy dolgok egyébként, a rugóstag talán a fő, de nagyjából ezek: 12 Voltos elektromos rendszer, trafós gyújtás, index(ez mondjuk csak itthon nem gyári megoldás), krómozott helyett festett csomagtartó, festett vas ráfok. Hóban-sárban nem akarom hajtani, de hűvös időben a térdvédő majd jó szolgálatot tesz. Majd talán kap extra kiegészítőt is mellé.
Olvasom a régebbi hozzászólásomat, azóta már megvan az az S51 N :) Bár a kerék nem kell neki, mivel van sajátja, ami nem veszélyes állapotú, és megy a többi részéhez. Eredeti állapotában akarom megtartani, szerintem kár lenne hozzányúlni.
Tóth Ferenc üzente 5 éve
Neményi János üzente 5 éve
Még egy kép készült róla előröl is, azt felrakom. Pár apró dolog kell csak hozzá, meg bekötni a kormányon mindent, úgy mint bowdenek és vezetékek. Az irányjelzők kicsit megbonyolítják a dolgot.
Neményi János üzente 5 éve
Jó régen írtam már, közben lefestettem a gépet rakom össze, de adódott egy probléma. Vagy régen csináltam már, vagy csak egyszerűen ilyen, de nem ér el a láncvédő tok a blokkig ahogy a képen is látható. Egy webáruházból rendeltem a tokokat, aztán vettem a helyi boltban is direkt Schwalbéhez olcsóbban(magyar gyártmány), ami rajta van az talán német, tehát nem ugyanaz a gyártó. Méret miatt feltettem a felső tokra a friss szerzeményt, és úgy tűnik mm-re megegyezik a mérete, tehát fölösleges cserélni. A láncból kéne kiszedni, vagy csak húzzam előrébb a gumit és kész. A hátsó harmonikáig toltam rá a búra peremére. A lánc amit rendeltem hozzá(favorit) pont jó lett, kb középen áll a hátsó tengely, úgyhogy nem vettem ki belőle.
Maru Riki új fórumtémát indított: Saját tapasztalat
Stavidayy Stavidayy írta 3 hete a(z) Üresjárat visszajelző fórumtémában:
Néhány évvel ezelőtt kipróbáltam a...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás